Romantickou atmosféru Valentýnu máme již za dávno sebou a mnozí si určitě oddechli, že to tento rok zase zvládli:) My zůstáváme stále naladěni, takže přicházíme s cestovatelským článkem o plavbě romantické či poznávací, jen kousek za naše hranice. Příjemná plavba z Děčína do Drážďan je přesně to, co jsme v našich luzích a hájích hledali. Podnikli jsme ji hned dvakrát, a to jednou v romantickém duchu a podruhé v tom poznávacím a rodinném. Takže pokud máte rádi cestování a zase trošku jiné zážitky, tak máme něco pro vás:)

Miluji lodě, plavby a téměř vše spojené s vodou a cestováním. Rozhodně se jednoho dne chystáme vyrazit i na zaoceánskou loď s milionem bazénů, kinem a dalších atrakcí. Avšak než budu multimilionář, tak musím ještě chvilku počkat:)

Romantická plavba

Brabčák již dlouho tušil, že ho podobný zážitek čeká, tak neváhal a rozhodl se podniknout něco v trošku menším budgetu, nežli já.

Přiznám se, že když přišel s překvapením relativně krátké plavby za pár korun na severozápadě Čech, tak jsem nos neohrnovala, i když to nebyla zaoceánská loď:)

Skočila jsem po této příležitosti bez váhání a rychle jsem si uvědomila, že když nic jiného, tak to mohu brát jako trénink na delší pobyt na vodě. Rozpočet, který byl na víkend s plavbou stanoven, nebyl nijak závratný, což určitě také oceníte.

Ubytování

Nalodění probíhá většinou v 9:00 hodin, což při mém spánkovém cyklu rozhodně nepočítá s cestou z Hradce Králové v ten samý den. Rozhodli jsme se tedy, že vyrazíme již o den dříve a v Děčíně se ubytujeme.

Děčín není zrovna město, které překypuje hotely, takže volba byla vcelku jasná. Vzhledem k tomu, že jsme tímto výletem jeli oslavit naše 11. výročí, vybrali jsme si čtyřhvězdičkový hotel S – Centrum Děčín.

Při telefonické rezervaci nám recepční velice ochotně nabídla Romantický pobytový balíček.

Obsah balíčku

Víkendový balíček v hodnotě 3.250,- Kč obsahuje:

• ubytování na 2 noci s polopenzí pro 2 osoby ( + děti od 6 let 50% sleva)
  • uvítací přípitek
  • relaxační program:
  1. 1 hod. sauna, parní nebo finská, dle vlastního výběru
  2. 15 mim. masáž zad
  3. Fitness a minigolf, bez omezení
  4. 20% sleva na ostatní aktivity ( bowling,squash,badminton,trenažer sportů, laserová střelnice a další)

Možnost parkování v areálu nebo v podzemních garážích.

Tento balíček vychází na velice příjemné peníze s bohatou zásobou činností uvnitř hotelu i po okolí, kdybychom se náhodou nudili.

Na pobyt zde jsme tedy velice těšili. Nicméně v den D, kdy jsme odevzdali minibrabčáka do zkušenějších rukou starších, a poté dorazili na místo určení, překvapilo nás nevábné umístění hotelu uprostřed průmyslové zóny s nejbližším sousedem v podobě Tesca.

Do očí mi málem vhrkly slzy a Brabčák již vyhledával jiné ubytování. Zarazila jsem ho a statečně odhodlána jsem se rozhodla to risknout.

Zaparkovali jsme před hotelem a vkročili do lobby hotelu s recepcí. Neuvěřitelně vřele nás přivítal pan recepční, který velice ochotně ihned ukázal prostory hotelu, přidělil nám pokoj a omlouval se, že vzhledem k našemu pozdnímu příjezdu, musela kuchyně již odejít domů, a stydlivě se tázal, jestli přežijeme ohřátou večeři, kterou pro nás připravili, nebo nám to mají druhý den vynahradit.

V tuto chvíli jsme měli s Brabčákem oba vyražený dech a věděli jsme, že jestli na nás na pokoji nečeká masový vrah, tak se odtud nehneme ani na krok.

Prve získaný dojem nás úplně opustil a ihned jsme začali plánovat další návštěvu tohoto hotelu.

Před večeří, kterou nám pan recepční mile ohřál, jsme se šli ubytovat a ani nyní jsme nebyli zklamaní, ale příjemně překvapení. Fotografie pokojů jsou samozřejmě i na stránkách hotelu, ale pro lepší obrázek, doplňujeme vlastní.

Vybavení hotelu, jeho pokoje a vstřícnost personálu nám vyvážili jakékoliv nedostatky v jeho lokaci. Navíc vzhledem k naší zapomnětlivosti při balení, jsme nakonec ocenili i blízkost supermarketu.

Pokud se tedy budete někdy nacházet v blízkosti Děčína nebo si prostě jen chcete odpočinout, tak rozhodně doporučujeme právě tento hotel.

Plavba

Samotná plavba nás čekala druhý den ráno, tedy v sobotu od 9-té hodiny.

Provozovatel plaveb po Labi je Labská plavební společnost.

Základní cena lístků je 1.980,- za osobu. V reálu však málokdo platí tuto plnou cenu. Nabídky slevových serverů mají tyto plavby na webu neustále, kde nabízejí většinou 50% slevy.

Když si sami přepočítáte, co všechno na lodi dostanete, kam vás veze a co při plavbě zažijete, tak cena není nijak přemrštěná a s 50% slevou, kdy vlastně v páru jedete za 1.980,- nám přišla až existenční.

Tuto domněnku nám potvrdil i personál lodi. Proto také, když není vyšší obsazenost, tak se tyto plavby skutečně provozovateli nevyplatí.

Informace k plavbě dle provozovatele

9:00 loď odplouvá z přístaviště Děčín, Smetanovo Nábřeží (pod Děčínským zámkem)
9:50 zastávka Hřensko
-oběd na lodi během plavby
13:00 přistání lodi v Drážďanech
– prohlídka města
15:00 loď odplouvá z Drážďan
-večeře na lodi během plavby
20:30 zastávka Hřensko
22:00 přistání lodi v Děčíně

V ceně plavby je servírovaný oběd – polévka, hlavní jídlo, průvodce městským okruhem, večeře formou rautu, hudba na palubě, ochutnávka vín.

Nastupování na loď v Děčíně je možné cca 30 minut před vyplutím lodi v závislosti na pokynech posádky lodi. Délka plavby lodi a dodržení jízdního řádu plavby je závislé na plavebních podmínkách daného dne tj. míře lodního provozu a počasí.

Počet cestujících během plavby je omezen tak, aby v případě méně příznivého počasí měl každý cestující zajištěno kryté místo v prostorách restaurace.

Plavební sezona začíná od dubna a končí v listopadu, avšak ovlivňuje ji i výška hladiny, která hned po naší další plavbě na začátku června byla tak nízká, že byly plavby na nějaký čas pozastaveny.

Je tedy dobré sledovat i předpověď hladiny řeky, abyste nejeli do Děčína zbytečně.

Hodně našich spolucestujících přijelo do Děčína vlakem a spojení si hodně pochvalovali, takže není nutné vyrazit autem, pokud nechcete.

My jsme však autem přijeli, takže je záhodno říct, že přístaviště je vybaveno velkou parkovací plochou. Při první plavbě byla sice obsazená, jelikož probíhal zrovna Streetballový festival, což byla pro Děčín velká událost, ale i tak, bylo v přilehlé oblasti dostatek parkovacích míst, takže se parkování zde určitě nebojte.

Po vyplutí

Nalodění probíhá vcelku v klidu, i když při exponovanějších plavbách se připojí hodně cestujících, kteří si koupí lístek na poslední chvíli. Tito cestující ale plují pouze do Hřenska, takže vás plná loď lidí nebude trápit dlouho.

Lodě jsou příjemně vybaveny a i personál je milý. Můžete si vybrat, kde budete sedět, jestli v podpalubí nebo na terase.

Doporučujeme terasu pro plavbu do Drážďan a naopak podpalubí po západu slunce cestou zpátky. Vychutnáte si tak výklad o krajině, kterou proplouváte a západ slunce se sklenkou vína a zároveň se ohřejete, když okolní vzduch naplní chlad.

Během plavby míjíte nádhernou krajinu Českého Švýcarska a posloucháte výklad průvodkyně o každém meandru, skále a městečku. Ještě než dorazíte do Drážďan, stihnete si v klidu vychutnat oběd. Kuchyně na palubě je velice malinká, ale i tak z ní vychází ucházející jídlo.

Drážďany

Po vylodění vás průvodce vezme na krátkou (asi 1km) procházku po městě s výkladem. Až dojdete k Zwingeru, dostanete na cca 2 hodiny rozchod.

Ti aktivní se budou chtít asi vydat na nákupy do Primarku, který není daleko od centra.

Ti klidnější požitkáři si mohou ukrátit chvilku posezením v některé z místních kaváren. Je jich kolem centra i nábřeží dostatek, abyste si mohli vybírat.

Aktivní milovníci historie si ještě jednou projdou centrum a zaměří se na památky, které je při výkladu zaujaly nebo byly opomenuty. V tomto případě doporučuji alespoň krátkou návštěvu venkovních prostor Zwingeru s unikátní zvonkohrou z míšeňského porcelánu.

A pro neposlední skupinku rodinně založených turistů se zde rozhodně najde i nějaký ten suvenýr pro kloučka, vnoučka nebo jen tak do poličky.

Cesta zpět

Po srazu na nábřeží se opět nalodíte na zpáteční cestu. Tato cesta je extrémně dlouhá, jelikož plujete proti proudu.

Naše loď při vyplutí z Drážďan

Plavební společnost se vám bude snažit ukrátit plavbu hudbou, opětovným výkladem, ochutnávkou vín a rautem k večeři, ale i tak doporučuji, sbalit nějakou zábavu na cestu.

Při cestě zpět je ještě nějakou dobu světlo. Samozřejmě záleží na tom, v kterém měsíci plujete. My jsme se na konci května při zpáteční cestě, usadili znovu na terase lodi a nechali se ohřívat sluníčkem.

Doháněli jsme pohledy, které nám předtím zůstaly skryty a pomalu se západem slunce jsme se balili do dek se sklenkou vína v ruce. Řekla bych, že to byl takový zlatý hřeb pro romantiky.

Po západu slunce jsme si ale začali stále více uvědomovat chladný vítr a vydali jsme se do podpalubí. Od této chvíle se dalo říct, že jsme už chtěli být v přístavu a zpět v hotelu.

TIP: Vezměte si na konec cesty nějakou společenskou hru, pletení, kreslení či knihu.

Při zpáteční cestě jsem stihla rozpárat a znovu uplést čepičku pro miminko

Při naší plavbě plula loď dokonce tak pomalu, že společnost musela vyslat autobus na zástavku v Hřensku, aby odvezl cestující bez auta na nádraží. Jinak by jim ujel vlak.

Bohužel netuším, jestli to byla ojedinělá událost nebo běžná praxe. Každopádně jsme ocenili vstřícnost plavební společnosti vůči cestujícím.

Pro zbytek cestujících, včetně nás, však cesta ještě nekončila. Za další 2 hodiny jsme již byli v přístavu a po milém rozloučení s posádkou jsme se vydali zpět do hotelu.

Rodinná plavba

Hned na další týden jsme si plavbu i hotel objednali znovu.

Tentokrát jsme s sebou vzali i minibrabčáka, abychom viděli, jestli by se mu myšlenka plutí na lodi vůbec zamlouvala.

Domluvili jsme si palubní lístek pouze do Hřenska, které jsme chtěli vzít výletnicky útokem. Nachází se zde nemalé množství zážitků, stoupání a výhledů.

Samotné Hřensko jsme po nákupu vody na cestu rychle opustili. Nejsem typ, který rád obchází krámky a už vůbec ne, když mají všichni stejné produkty.

Rovnou podotýkám, že jsme vynechali Pravčickou bránu. Tato stezka není úplně jednoduchá a už vůbec ne s malým dítětem. Pro ty, kteří by se po ní stejně chtěli vydat, doporučuji krosnu na dítě.

Nenáročná a pro děti zajímavá, je stezka do Edmundovy a Divoké soutěsky.

Po krátké procházce podél řeky Kamenice (cca 2km) se dostanete do bodu, odkud budete muset pokračovat na lodičce s výkladem. Pramice jsou vratké a průvodce rád loďkou občas zabalancuje, takže naprosto perfektní pro děti. Cena lístku byla 80,- za dospělého a za minibrabčáka nic, avšak my měli od hotelu lístky zdarma.

Na lodičku bývá často fronta, ale pramice se točí celkem rychle, takže akorát čas na malou svačinku.

Minibrabčák na přídi pramice

Při plavbě průvodce a převozník v jednom, vykládá o skalách soutěsky, dobách pašování i kontrabandu a na děti čeká vyřezávaný vodník na břehu. Po cca 20 minutách dorazíte do cíle a pokračujete přes Srub v soutěskách dále.

Ve srubu je menší expozice historie soutěsek a občerstvení. Všude kolem jsou stoly a lavice na sezení, takže nemějte strach, že byste si zde neodpočinuli.

Posezení Srubu u soutěsky přímo nad řekou

Z tohoto místa můžete, podle stavu sil rodiny, pokračovat dále po naučné stezce k Divoké soutěsce nebo se vrátit další plavbou zase do Edmundovy soutěsky, Hřenska a domů.

My jsme se rozhodli ještě kousek pokračovat. Měli jsme s sebou minibrabčáka, ale i babičku s dědečkem, takže jsme nechtěli výlet přepálit.

Najdete zde různé úrovně stoupání

Přes úzké cesty, stoupání, klesání a procházkou údolím se dostaneme k Meznímu můstku. Odtud se dá pokračovat do Divoké soutěsky na lodičku nebo do obce Mezná a po Mlýnské stezce šup na Pravčickou bránu.

Vzhledem k silám, ohledem na zpáteční cestu a přicházejícímu dešti jsme se u Mezního můstku otočili zpět.

Minibrabčák velí k návratu u Mezního můstku

Došli jsme zase ke Srubu v soutěskách, kde jsme potěšili minibrabčáka zmrzlinou, a pak znovu na lodičce Edmundovou soutěskou a procházkou do Hřenska.

V Hřensku byl již čas oběda, takže jsme navštívili jednu z místních restaurací, restauraci Lugano a velice dobře se najedli na kryté terásce.

Dohromady jsme, včetně minibrabčáka, urazili cca 10 km, bez přestávky na oběd jsme byli v pohybu cca 4,5 hodiny, a celkovou náročnost výletu bych viděla někde na střední úrovni.

Po návratu do Hřenska jsme odjeli zpět do hotelu v Děčíně autem společně s babičkou a dědou. K dispozici by nám ale i tak byla široká nabídka spojení v podobě autobusu nebo opět lodí.

Po návratu a odpočinku jsme ještě v hotelu stihli pár kol minigolfu a bowling.

Zoo

Druhý den jsme pak zakončili společný víkend v Děčíně návštěvou místní ZOO.

Asi jako jediná ZOO u nás, jsou zde k vidění medvědi Grizzly a potěšili nás i medvídci mývalové. Celá ZOO je situována ve strmém kopci a místy jsou kameny téměř neschůdné, zejména po dešti.

Parkování je zde vyřešeno dobře, přímo u ZOO a i restaurace a dětské hřiště zde vůbec nejsou špatné.

Pokud jste milovníci zoologických parků jako my, tak rozhodně doporučujeme děčínskou ZOO zařadit do listu zoologických k vidění:)

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here